مقالات دانشگاهی و دانلود کتاب

در ستاره ی حسین فقط دانلودکتاب و مقاله

مقالات دانشگاهی و دانلود کتاب

در ستاره ی حسین فقط دانلودکتاب و مقاله

انواع موهای سر و روشهای شستشوی آنها ... مقالات علمی

موی سر حالات مختلفی دارد به شرح آن خواهیم پرداخت . مو از نظر ارگانیسم ساختمانی د رهمه یکسان است و فرقی با همدیگر ندارد .

 آن تفاوت ظاهری که د رموهای آدمیان می بینیم فقط حالت موها است که با یکدیگر متفاوت می باشد .

برای شناخت حالات مختلف مو فقط در میزان چربی و خشکی درآن است و ازاین نظر موها را به سه دسته ی کلی تقسیم می باشند. مثلا

موهای چرب : چرب ، چرب شدید ، چرب معمولی
موهای عادی : چرب عادی ، خشک عادی
موهای خشک :خشک معمولی ، خشک و خشک شدید
 

تقسیماتی که برای حالات مو در نظر گرفته شده مولود پوست می باشد که خود ناشی از فعالیت غدد چربی زیر پوست است که نوع و حالت موها را مشخص می سازد . حالت مو که مدیون پوست سر ممی باشد چربی و خشکی پوست نیز بستگی مستقیم به ترشح غدد چربی در پوست دارد .

به همین جهت لازم است که درباره غدد چربی به توضیح بیشتری داده شود .

درهر سانتی متر مربع پوست سر در حدود ۵ عدد غدد چربی وجود دارد . کار این غده ها ترشح چربی می باشد . این ضمایم پوستی از جایی چربی نمی گیرند بلکه خود عامل مستقیم تولید آن هستند .

...


به ادامه ی طلب بروید.....


وقتی غده ها چربی را می سازند از طریق لوله ی مجاری آنرا به خارج پوست بدن که احتیاج به این چربی دارد هدایت می کنند. زیرا در نبود آن پوست ترکیده و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و کمبودش را به هر طریق که شده باید جبران کرد ، در غیر اینصورت خطراتی در بر خواهد داشت .

زیادی چربی نیز  باعث مزاحمت می گردد بطوریکه روی پوست سر جاری شده و این عمل موجب می شود که روی  روزنه های پوستی را بپوشاند و عمل تنفس پوستی اکسیژن گیری را مختل می سازد و محیط  نامناسبی را برای موها فراهم کند و سرانجام ریزش شدید موها را سبب میگردد .

اگر چربی پوست سر زیاد باشد می گویند  پوست سر چرب است و چنانچه غدد در کار خود کم کاری کنند می گویند پوست سر خشک است واگر غده ها فعالیت عادی و طبیعی داشته باشند می گویند پوست سر معمولی است و این حالت ایده آل  برای پوست و مو می باشد. 

 شستشوی موی سر

منظور از شستشوی موی سر تمیزی و بهداشت آن به نظر می آید و معنای شستشو هم همین است ولی اگر به ژرفای مطلب بیشتر تعمق کنیم به این نتیجه می رسیم که نظافت سر را می توان با روشی انجام داد که هم موها تمیز شود و هم بر وفق مراد پوست و موی سر باشد .

می دانیم که حالات موها با بکدیگر متفاوت است و چنانچه قبلا توضیح داده شد در اصل سه حالت برای موها وجود دارد، چرب ، طبیعی و خشک .

اگر چنین فکر کنیم که هر سه این حالات را به یک نوع باید شست اشتباه کرده ایم ، زیرا یک نوع شستن موی سر فقط می تواند یکی از این سه نوع را در بر گیرد و در مورد دو نوع دیگر آن درست درنمی آید و تازه معلوم نیست که این نوع اول روش درستی باشد.

به هنگام نظافت موها باید نوع آنرا در نظر داشت و همینطور مواد پاک کننده ی آنرا و مهمتر اینکه روش شستشو باید بر مبنای اصولی و صحیح انجام شود تا علاوه بر شستشو باید بر مبنای اصولی و صحیح انجام شود تا علاوه بر شستشو و بهداشت بتوانیم پوست سر و موها را به حالت دلخواه کنترل کرده چربی و خشکی موها را به سوی نرمال سوق دهیم و همینطور برای شستشوی مو های سر باید جدول زمانی دقیق تنظیم نماییم .

اغلب مشاهده شده که بعضی ها به هر شکلی که دوست دارند سرشان را می شویند نه مراعات زمان را می کنند و نه به مواد شستشو اهمیت می دهند و نه روش صحیح شستن را به کارمی گیرند . اینان موهایشان بیشتر در معرض خطر ریزش قرار دارد. سر را حتما یک روز درمیان بدون خشونت ، بدون چنگ زدن و بدون برس کشیدن ، بدون ماساژ دادن شستشو داد ،

در موقع شستشو باید موها را در کف دستها قرار داد ، و بطور دورانی آنها را شست . این طرز شستشو یک قانون کلی است و کسانیکه از این روش پیروی کنند حداقل از نظر شستشو ریزش غیر طبیعی نخواهند داشت .

الف ـ طریقه شستشوی موهای چرب

به طور تقریب در حدود نود و پنج درصد مردم دارای پوست سر چرب می باشند و بالا بودن این آمار بستگی به همان روش غلطی دارد که از دوران طفولیت آغاز می شود . این نوع موها را فقط یک روز در میان بدون چنگ زدن ، ماساژ دادن ، برس کشیدن باید سشتشو داد بدین ترتیب که موها را در کف دستها قرار داده و بطور دورانی پوست سر را می شویم بی آنکه ناخنها و یا نوک انگشتان پوست سر تماس حاصل کند دو دست شستشو در هر بار استحمام کافی می باشد .

ب ـ  طریقه شستشوی موهای خشک

بطور تقریب دو درصد مردم دارای پوست سر خشک می باشند و از خشکی بیش از اندازه موها رنج می برند برای رفع این مشکل از نظر شستشو به ترتیب زیر عمل می کنیم.

برای نظافت و شستشوی این  موها می توان دو روز درمیان موها را شست ولی بهتر آن است از قاعده کلی استفاده کرده و همان یک روز درمیان بدون خشونت و به آرامی سر را شستشو داد ، البته با ماساژ بسیار آرام و بدون چنگ زدن و برس کشیدن موها پوست سر را باید شست دو بار شستشو در هر وهله استحمام کافی می باشد .

ج ـ طریقه شستشوی موهای عادی

موهای معمولی را که پوست سر نه چرب و نه خشک است بین روش شستشوی موهای چرب و خشک عمل می شود . مطلبی که باید تذکر داد اینست که کسانیکه به عللی موهایشان را از دست داده اند و یا طاس شده اند و یا موها را که از ته ماشین کرده انده اند می توانند با کف دستها به آرامی و بدون خشونت و تاکید پوست سر را کاملا بشویند.

روشهایی که گفته شد برای شستشوی انواع موهای سر می باشد و هر کس به علم به اینکه دارای چند نوع مویی می باشند می توانند از روشهای ذکر شده استفاده  نمایند .

نظرات 2 + ارسال نظر
Pikshop.com پنج‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 11:20 ب.ظ http://www.Pikshop.com

سلام خوبی وبلاگ خیلی خوب وقشنگی داری خوشحال میشم اگه به سایت من هم سر بزنی در مور فروش فیلم و سریال های روز کره ای و امریکایی هستش. منتظرتم راستی میشه یه لینک از سایت من تو وبلاگت بدی با عنوان فروشگاه اینترنتی فیلم و سریال های کره ای و امریکایی ؟ ایشالا جبران میکنم مرسی فعلا بایhttp://www.PIKSHOP.com

sahar پنج‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 11:58 ب.ظ http://dancersite.mihanblog.com

سلام دوست عزیز داشتم تو گوگل سرچ میکردم که وبلاگ شما را دیدم . واقعا عالی هست خیلی لذت بردم.اگر خواستی به وبلاگ منم یه سر بزن. ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد